Start: francouzské bláto, marocký písek… a vzpomínka na Huberta Auriola
(zní to asi zvláštně, ale v Africe jste bez vody nahraní), a třeba i závodnické průkazky. Tohle celé se děje u spousty stolů a mezitím se potkáváte s dalšími závodníky, se kterými se bavíte a občas i trochu špičkujete.
Poslední věc je brífink s ředitelem, který dává instrukce pro následující etapy. Tehdejším šéfem Dakaru byl Hubert Auriol. Výborný člověk. Věděl hodně dobře, o čem mluví, protože tenhle závod jezdil. A ne ledajak. Dokonce ho jako první dokázal postupně vyhrát s motorkou i s autem. Skvěle se s ním mluvilo, všechno dokázal vyřešit, vždy se choval přátelsky. A taky pak nechyběl na žádné party. Bohužel Hubert letos v lednu umřel, takže pivo si už spolu nedáme… Ale vzpomínám na něj hrozně rád. Právě lidi jako on udělali Dakar tím, co je.
Každopádně jsme začátkem ledna vyjeli z Paříže a to, co nás čekalo, připomínalo nejvíc ze všeho tankodrom se spoustou bahna. Kluci na motorkách se mnohdy pořádně vyváleli, problémy ale byly i s auty, která hodně často musely tahat traktory. Byli jsme dost rádi, když se tenhle speciál pro kamiony zrušil a mohli jsme do Narbonne dojet po dálnici.
Další den už byl fajn, 35 kilometrů vinicemi, krása. Navíc ve výletním tempu, protože v Evropě se závod moc nehrotí – jde spíš o to si v klidu „rozehřát“ stroj a nikde se nevybourat. I Karel si naši novou Pumu ještě osahával. Potom dalších 35 kilometrů do španělské Granady, nalodění a pak Maroko – první africká etapa o 247 kilometrech.
Teď teprve začal ostrý závod. Ještě to nebyla Sahara, střídaly se horské kamenité cesty a první písek. Já sám jsem řešil aklimatizační problémy spolu obrovským pocitem odpovědnosti. Vedlo to u mne ke zdravotním problémům. Zvracel jsem a začal jsem mít částečné chvilkové výpadky vidění. Pro pozici navigátora to bylo opravdu velmi problematické, a hlavně jsem vůbec netušil, co s tím mám dělat. Nikomu jsem to tehdy nepřiznal a po pravdě jsem byl rád, že to samo odeznělo a všecno si sedlo tak, že v dalších etapách jsem už byl schopen normálně fungovat.
I ostatní posádky měly problémy. Do čela mezi kamiony se dostaly Mitsubishi, ale to nás nějak nezneklidňovalo. Spíš jsme si říkali, jestli to nejedou až moc zostra a nepřetíží stroje (což se bohužel pro ně opravdu stalo a o něco později se úplně propadli). Jenže Dakar se rozhoduje až později, na poušti. A tak to u nás zatím bylo dobré. Karel byl čím dál jistější, nálada byla dobrá a my se už těšili, co nás bude čekat hlouběji na jihu.
Jan Čermák
Stojí Island opravdu za to?
Pokud máte rádi přírodu, tak je odpověď jedno velké ANO! Hory, jezera, termální prameny, aktivní sopky a k tomu Atlantik plný roztodivných tvorů.
Jan Čermák
Na skok v Ázerbajdžánu
Pokud jste ještě nebyli v Ázerbájdžánu, měli byste to napravit. Je to země, jejíž návštěva určitě stojí za to. Krásné hory, moderní velkoměsta, fantastické jídlo a milí, srdeční lidé.
Jan Čermák
Moje vzpomínka na Karla Lopraise
Když mi včera ráno zavolal Karlův syn Leoš, že Puma nedojela 7. etapu, tak jsem jen stěží zadržoval slzy.
Jan Čermák
O zneužité Sněhurce
Holky to fakt nemají jednoduché, obtěžování je víc, než se zdá. Vím to. Protože jsem to zažil. Na vlastní ... kůži.
Jan Čermák
Z Bíteše až do Pekingu
Občas se mě lidi ptají, jak jsem se dostal k závodění v autech na Dakaru. Obvykle si myslí, že je člověk prostě odmala blázen do aut, pak jezdí motokáry, potom nějaké lokální závody a po spoustě let a zkušeností vyrazí na extrémní
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Poslanci se rozhodli umožnit prodej některých lehčích drog dospělým
Přímý přenos Dospělí si v Česku budou moci koupit lehké drogy jako HHC, kratom nebo konopí s nízkým obsahem THC,...
Při čelním střetu zemřela těhotná spolujezdkyně, řidička jela v protisměru
Dopravní policisté i kriminalisté stále šetří tragickou nehodu, která se stala minulý týden u...
Požár v garáži způsobila baterie elektrokoloběžky, škoda dosáhla půl milionu
Čtyři jednotky hasičů musely dnes zasahovat u ranního požáru garáže v České Rybné nedaleko Proseče...
Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu, zaseklý kmen soupravu zvedl z kolejí
Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...
Učitel/ka MŠ pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 475x